,

Reading-Opleiding Dag 1&2

Aangezien we in de reading-opleiding veel werken met persoonlijke ervaringen en ontwikkelingen wordt ons geadviseerd om voorzichtig en respectvol om te gaan met de informatie en inzichten die we ontvangen. Veel weerstand (vanuit onbegrip) in de buitenwereld zou ons interne ontwikkelingsproces kunnen vertragen. Toch wil ik jullie op de hoogte houden van mijn eigen ontwikkelingen. Dit zal ik echter doen in een iets globalere opzet dan tijdens de healing-opleiding. Ik zal bijvoorbeeld schrijven over 2 dagen gezamenlijk in plaats van 1 dag uitgebreid. Ik probeer zo veel mogelijk mijn eigen ervaringen te delen, maar alle informatie omtrent mijn klasgenoten zal ik voor mezelf houden. Dit in respect naar mijn klasgenoten en hun ontwikkeling toe.
Bedankt voor jullie begrip, en veel leesplezier gewenst!

Dag 1
Ik kijk uit naar de eerste dag van de reading-opleiding. Het weerzien van oude klasgenootjes maar ook eindelijk weer heel de dag aan de slag kunnen met mijn intuïtie vind ik fijn. Ook dit keer merk ik dat het tempo op de eerste lesdag hoog ligt. We beginnen met uitleg over reading en daarna starten we met een grondingsoefening waarbij we extra aandacht besteden aan helderheid en healing op onze heldere kanalen. Heldere kanalen zijn energetische kanalen in en rond het hoofd die het helderweten, -horen , -zien, -ruiken, -proeven en -voelen mogelijk maken. Deze meditatie gecombineerd met een uitgebreide visualisatie en zelfhealing duurt eigenlijk heel de ochtend.

Na de lunch gaan we verder en proberen we via een visualisatieoefening ons doel in het leven in beeld te krijgen. Normaal gesproken krijg ik bij visualisatieoefeningen heel snel en helder beelden voor ogen, maar dit keer lukt het niet goed het enige wat ik onthoud is dat het te maken heeft met mensen helpen. Hoe en wat, dat krijg ik niet voor ogen.

Dan krijgen we het advies om met onze energie van binnen naar buiten te gaan en omgekeerd. Dan krijg ik in ene het beeld van een marionetpop waarvan de draden naar de bediening verkeerd zijn aangesloten. Onmiddellijk weet ik dat er nog diverse oude overtuigingen in mijn systeem zitten die veranderd moeten worden. Als die overtuigingen weg zijn, zal ik mijn intuïtieve systeem goed kunnen besturen. Het valt me op dat ik de oefening iets anders uitvoer dan de docent ons verteld in zijn begeleiding, maar dat is juist goed. De docent haalt aan dat het juist de bedoeling is dat we onze eigen weg vinden.

In de middag oefenen we met het geven van een reading in een driemansopstelling. Ik ben de eerste die een reading ontvangt. Men ziet mij als een krachtig persoon, waar ik ook mijn voeten neerzet, ik ben krachtig genoeg om te blijven staan. Ondanks die kracht ben ik wel flexibel genoeg om mee te buigen op de wind. De docente die het proces begeleidt, legt uit dat bij de beelden die de readers zien zij een zeer aardse energie voelt. Volgens haar weet mijn ziel wel hoe het hier werkt op aarde. Daarnaast verteld de docent ook dat ik niet “geworteld” aanvoel omdat ik het vermogen heb astraal te kunnen reizen. Iets wat mij in de reading met Sasha ook al is verteld. Daarna mag ik plaats nemen in de driemansopstelling en kan ik mijn intuïtie en beeld-denken de vrijeloop gaan. Het voelt alsof ik helemaal in mijn element ben. Ik kijk uit naar de volgende lesdag.


Dag 2
De tweede lesdag ben ik vroeg aanwezig en zit ik wat te surfen op mijn telefoon als de rest van mijn klasgenoten de kantine binnen komt druppelen. We zijn allemaal enthousiast om elkaar weer te zien. We merken dat er een bijzondere sfeer hangt in onze groep. Alsof we in een ogenblik een diepgaande verbinding hebben met elkaar. Ondanks dat er 3 bekenden vanuit de healing-opleiding in de groep zitten, zijn er ook 3 nieuwe gezichten bij, maar iedereen heeft het idee dat we elkaar al jaren kennen.

We starten weer met een uitgebreide grondingsoefening waarbij we onze heldere kanalen rond het hoofd opschonen. Dit keer proberen we te kijken naar ons talent, maar halverwege de visualisatieoefening merk ik dat ik heel verdrietig word. Het wordt steeds moeilijker om me te concentreren wat de docent zegt en na een korte tijd voel ik de handen van de docente, ze probeert me te helpen met healing. Het lukt niet, als de rest van de klas klaar is met de grondingsoefening moeten we een healing uitvoeren bij elkaar. Aangezien ik nog sterk aangedaan ben door verdriet ben ik degene die als eerste een healing ontvangt van een klasgenoot. De tranen blijven stromen over mijn wangen en uiteindelijk neemt de docent het over. Via een begeleide visualisatieoefening loodst de docent mij door mijn verdriet heen en laat zien dat je vanuit je donkere kant, heel goed je lichte kant kunt zien. Mijn talent komt boven water en uiteindelijk hoor ik mezelf zeggen dat dat compassie is. De docent beaamt dat en geeft ook aan dat er een ongekende kracht in mij aanwezig is. Ik verstond hem niet goed en hij geeft aan dat een hele grote en ongekende kracht om mensen te sturen aanwezig is in mij. Als ik dit later enkele vrienden voor hou, geven ze aan dat ze mij daar absoluut in herkennen. (Moet je nagaan wat voor en blinde vlek je kunt hebben voor je eigen talenten.) Als ik de docent vertel dat er door meerdere mensen tegen mij gezegd is dat ik weinig empathie heb, verslikt hij zich bijna. Hij vraagt heel verbaasd wie dan? Ik haal mijn moeder aan maar ook een docent in mijn WO-opleiding die me moest coachen in de ontwikkeling van een leiderschapsstijl. De docent geeft aan dat er juist te veel empathie in mij aanwezig is. Als er te veel emoties van anderen of mezelf binnenkomen, dan sluit ik me compleet af en blokkeert mijn systeem. Ik moet en zal in de opleiding leren hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Als ik mijn compassie (en daar dus onderdeel van, empathie) op een juiste manier weet in te zetten, zal ik mensen heel goed kunnen sturen oftewel richting geven.  Na de hulp van de docent en dit gesprek voel ik me stukken beter en begrepen.

Uiteindelijk doen we deze zelfde visualisatie oefening na de lunch met de hele klas. De docenten voelen aan dat we een groep zijn die al iets verder is dan het standaard lesprogramma en de oefening die we vervolgens krijgen is wat zwaarder van stof. We krijgen aangeleerd hoe we op een lichtere vibratie kunnen healen. Na een bewegingsoefening wisselen we nog een chakrabalans uit bij elkaar. Een zeer ontspannen oefening waarbij we elkaar op een speciale manier masseren zodat we de chakra’s weer wat lostrillen. Zeer vermoeid en voldaan keert iedereen huiswaarts. Dit was een intensieve dag, met veel emoties voor iedereen. De week daarop gaan we elkaar weer zien en zullen we readings ontvangen van de groep die al een jaar verder is in de opleiding.

Myst