,

Reading-Opleiding Dag 3&4

Dag 3

Aangezien ik erg hard was naar mezelf in de tweede lesdag, besloot ik veel liefdevoller naar mezelf te zijn. De week erna deed ik precies waar ik zin had en zodra ik een negatieve gedachte over mezelf opmerkte, verving ik deze met een positieve gedachte. Ik ben net zoals jij, en dus niet perfect waardoor het me niet continue lukte om positief te blijven denken, maar het ging verbazingwekkend goed. Een week na de tweede lesdag stond de volgende ingepland.

We beginnen de dag zoals altijd met een uitgebreide grondingsoefening. Dit keer is de klas groot, want de mensen die een jaar verder in de opleiding zijn, zijn ook aanwezig. Na de grondingsoefening moeten we een healing uitwisselen, met iemand die we niet kennen. Ik begin met het geven van de healing en rond de buikstreek voel ik energie die niet van de healee zelf is, maar ik hoef er ook niks mee te doen. Wanneer ik de tweede keer rond de buikstreek blijf hangen, om te bepalen wat ik met die vreemde energie moet doen bevestigd de healee dat ze zwanger is. Het klopte dus inderdaad dat ik energie voelde die niet bij mijn healee hoorde, maar ook dat ik daar dus vervolgens niks mee hoefde te doen. Ik gniffel in mezelf.
Dan krijg ik een healing van haar waarbij ze mijn keel van diverse blokkades ontheft en mijn heldere kanaal met de kosmos beter schoonmaakt. Ik ervaar haar healing als zeer krachtig en heb de dagen daarna steeds jeuk boven op mijn hoofd. Jeuk boven op je hoofd is een teken dat het heldere kanaal naar de kosmos sterk is (tenzij je verkeerde shampoo gebruikt, maar dat ter zijde).
Dat mijn heldere kanaal wat versterkt is, getuigd wel in mijn zoektocht naar een tas die al een aantal maanden hoog op mijn wensenlijst stond. Een paar dagen na de healing zoek ik op de naam van de tas, en plopt hij in marktplaats op bij mij in de buurt, gloednieuw en precies de kleur die ik wil hebben. Voor nog minder dan de helft van de nieuwprijs kan ik hem twee dagen later ophalen…. (Thank you Universe!!!!).

Dan krijgen we nog een visualisatieoefening waarbij we heel bewust mannelijke of vrouwelijk energie door ons lichaam laten stromen. Ook moeten we deze energie door het beeld laten stromen als we met onze heldere vermogens naar ons energiesysteem moeten kijken. Het valt me op dat mannelijke en vrouwelijke energie gecombineerd bij mij leidt tot een sterke, krachtige en heldere energie, die zeer flexibel is, maar niet zal breken. Dan moeten we bewegen in ons onze mannelijke en vrouwelijke energie op dansmuziek, maar om eerlijk te zijn boeit deze oefening me niet. Ik had honger,……

Na de lunch krijgen we een reading van de gevorderde klasgenoot. Naast de mannelijke gevorderde klasgenoot, neemt een huidig klasgenootje van mij plaats zodat ze samen mij een reading kunnen geven. Ik krijg te horen dat mijn energie erg krachtig is. Ik ben zeer gevoelig en mijn gronding moet beter. De enorme gevoeligheid brengt me erg veel, maar kan mij ook veel kosten. Ik moet leren mijn gevoeligheid te beschermen en op een juiste manier in te zetten. Als de reader kijkt naar mijn talenten noemt hij doorzettingsvermogen en ontspannen. (Ja, ik hou van slapen)
Als de reader naar mijn thema kijkt, geeft ie aan dat ik in mijn kracht moet gaan staan. Dat zal mij namelijk heel veel joy en abundance brengen. Dan geeft hij ook aan dat ik meer mannelijke energie moet stromen. Ik schiet in de lach, ik was juist heel de week bezig geweest, zachter te zijn voor mezelf (oftewel vrouwelijke energie te laten stromen). Al snel vult mijn huidige klasgenote aan dat ik de mannelijke en vrouwelijke energie juist in balans moet brengen. Ik moet de zachte energie voelen (vrouwelijke) en mannelijke energie gebruiken om dat te manifesteren in de wereld.

Dan mag ik samen met mijn klasgenoot een lezing geven. Ik ben de initiatiefnemer en mijn klasgenoot vult aan. De reading gaat goed, al is het voor ons beiden de eerste keer dat we ook kijken naar de chakra’s in combinatie met mannelijke en vrouwelijke energie. Op het moment dat we aan het bedenken zijn wat de informatie inhoudt die we “zien” komt de docent erbij zitten. Samen met de docent komen we tot de eindconclusie. We krijgen een enorm compliment voor onze gedetailleerde reading. We hebben een reading gegeven op het niveau van de gevorderde klas. Het enige wat we nog echt moeten leren is hoe we bepaalde informatie moeten interpreteren en hoe we daarmee kunnen spelen. De basis is in ieder geval sterk.


Dag 4
Zoals altijd kijk ik weer uit naar deze lesdag. Dit keer zijn we in de ochtend weer in onze eigen klas, maar in de middag gaan we weer oefenen met het geven en ontvangen van readings met de gevorderde klas.

We beginnen de dag zoals altijd met een uitgebreide gronding waarbij we spelen met de energie van de aarde en de kosmos. Vervolgens wisselen we een schoudermassage uit, gecombineerd met een healing. Terwijl ik bezig met met de schedelrand van de achterkant van het hoofd van mijn healee, wordt bevestigd door mijn healee dat dit een goede plek is. Het valt me op dat ik steeds minder nadenk bij healings, maar gewoon doe. Vaak ontvang ik de bevestiging wel dat het goed voelt.

Vervolgens begint het spannendste gedeelte van de dag; namelijk het oefenen met readen.
We beginnen met het readen van onze eigen energie. We moeten een bloem visualiseren die onze energie vertegenwoordigd. Terwijl we in deze visualisatie zitten begeleidt de docent ons er doorheen. We moeten spelen met de seizoenen en soorten energie en kijken hoe de bloem veranderd. Als de oefening is afgelopen, krijgen we een moment de gelegenheid om op te schrijven wat we zojuist ervaren hebben. Hier volgen mijn eigen aantekeningen.

Ik zag een soort klaproos, die net gepland was in een nog lege omgeving van een heuvelig landschap. Het waait een beetje en de bloem deinst zachtjes heen en weer. Ik zie dat de wortels nieuw in de losse omgewoelde aarde staan. De bloem heeft mooie zalmroze/oranje blaadjes die net als een pioenroos uit verschillende lagen bestaat. De kern is zwart met geel, en er zit licht in. Op het moment dat we moeten kijken naar het seizoen waar de bloem zich in bevindt, weet ik onmiddellijk dat het lente is. Dan krijgen we de opdracht om de seizoenen te wisselen. En als ik de verschillende seizoenen voorbij laat komen, voel ik dat het de taak van de bloem is om aan te tonen dat het leven mogelijk is waar zij gepland is. Zodra de bloem alle seizoenen overleefd heeft, is het een feit dat leven daar mogelijk is en komen bij de volgende lente meerdere soortgelijke bloemen tevoorschijn.
Als ik kijk naar de steel, is deze omgeven door verticale ribbels en haarstekeltjes. Er zitten maar een paar takjes met blaadjes aan de steel, maar die zijn nog niet volledig gegroeid. Ook valt het me op dat de bloem een klein beetje scheef staat en nog niet helemaal open is, maar wel grotendeels.

Dan moeten we met de kleur bruin kijken naar ons beeld. Onmiddellijk zie ik in de verte over de heuvels een donkere energiewolk op de bloem afstevenen. Deze (externe) duisternis komt, maar de bloem wordt sterker. De bloem blijft fier rechtop staan en de andere nieuwe soortgelijke bloemen blijven ook staan en rijzen mee. De bloem is na deze duisternis sterker en krachtiger, en niet meer zo fragiel als in het eerste beeld. Als we de bloem voeding geven vanuit de aarde, zie ik dat de wortels zich goed vestigen in de aarde, de bloem sterker wordt en de kleuren helderder. Wanneer ik de bloem voedt met energie uit de kosmos, zie ik dat de bloem nog meer gaat stralen voor de omgeving.

Wanneer we met de kleur goud naar ons beeld moeten kijken zie ik in ene een soort rook van de bloem afkomen. Ik ruik een zoete bloemengeur en realiseer me dat er een extra dimensie is toegevoegd aan de bloem. Niet alleen de grote bloem, maar ook de nieuwe kleinere bloemen geuren heerlijk. Ze voegen allemaal iets toe aan deze wereld. In de grote bloem is een wit licht in de steel en in de kern van de bloem waar te nemen. Dit witte licht straalt tot ver buiten de bloem naar boven en naar onder. Het is een helder wit licht en op den duur verschijnt dit witte licht ook bij de andere bloemen.

Nieuwsgierig als ik ben, probeer ik altijd te kijken naar de verborgen boodschap in deze visualisatie oefeningen. Bij deze oefening denk ik dat de boodschap voor mezelf is dat ik in mijn kracht moet gaan staan. Ik moet durven laten zien wie ik ben, zodat de omgeving daarvan ook kan leren / groeien.
Als we even pauze hebben, vraag ik de docent of ik dit niet allemaal vrolijk zit te bedenken in zo’n visualisatie oefening, want het zien van beelden gaat me zo gemakkelijk af dat ik begin te twijfelen. De docent moet lachen en stelt 1 wedervraag; “Wat je gezien hebt, kun je dat werkelijk bedacht hebben?” Heel eerlijk moet ik daarop ontkennend antwoorden. De beelden komen zo snel dat ik ze als het ware als een film in mijn hoofd zie verschijnen zonder dat ik daar moeite voor moet doen. Dit is echt mijn intuïtie in topvorm.

Na de lunchpauze, oefenen we de hele middag met het geven van readings in samenwerking met enkele gevorderde readers. Dit keer gaat het me wat moeilijker af, omdat ik afgeleid raak van de informatie die de gevorderde readers geven. Deze wijken iets af van de beelden die ik zie. Ik krijg al snel te horen dat dit kan, dat dit altijd parallel werkt. De readee bevestigd dit ook. Het is een intensieve middag, die veels te snel aan een eind komt.

Myst